728 x 90

افزایش خودروهای پرنده

خودروهای پرنده
خودروهای پرنده
خودروهای پرنده روز بروز بیشتر می‌شوند. در آینده چنین پرنده‌هایی به بازار خواهند آمد.

در آلمان شرکت لیلوم پرواز موفقیت‌آمیز خودرو پرنده‌اش را تجربه کرد. این خودرو پرنده به همان نام شرکت نام گذاری شده است. در فیلمی که از این پرنده گرفته شده دیده می‌شود که قبل از ورود به باند بشکل عمودی به هوا بلند می‌شود و در هوا به پرواز در می‌آید.

شرکت لیلوم که این تکنولوژی را در دست تولید دارد می‌گوید قصد دارد تغییراتی نیز در ظاهر این ماشین انجام دهد تا سرنشینانش بتوانند با سرعت بیشتری با آن سفر کنند.

سرعت لیلوم به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. یعنی سرنشینش را در مدت کوتاهی به مقصد می‌رساند و زحمت ترددهای معمول را برای او کمتر می‌کند.

در نمایشگاه خودرویی که در موناکو برگزار شده بود نیز یک شرکت از کشور اسلوواکی به‌نام ایر موبیل خودرو پرنده خودش را به نمایش گذاشت. این خودرو پرنده نیز ویژگی‌اش این است که چرخ ها و بالهای کوچکی دارد. بالهایش مانند بال حشرات است. یک ملخ در قسمت عقب خود دارد و با موتوری که روی آن نصب شده می‌تواند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در روی زمین حرکت کند و در هوا نیز با سرعت ۱۶۰ کیلومتر به پرواز در آید.

قبل از این‌که این خودرو به بازار عرضه شود می‌بایست آزمایش شود. ولی قیمت بالای آن مانعی در برابر فروش آن شده است. قیمتش یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است. علاوه بر این خلبانش باید گواهینامه خلبانی داشته باشد تا بتواند با آن پرواز کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c8f55ae-5c0a-4139-9abd-04c6a2323b87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات