728 x 90

سازمان مجاهدین خلق ایران ” به عزم و اراده معلمان بپاخاسته ”درود فرستاد

تظاهرات معلمان آزاده - آرشیو
تظاهرات معلمان آزاده - آرشیو

روز سه شنبه به رغم تدابیر شدید سرکوبگرانه، هزاران تن از معلمان به جان آمده در اطراف مجلس ارتجاع دست به تجمع زدند.

سازمان مجاهدین خلق ایران طی اطلاعیه‌یی در این باره «به عزم و اراده معلمان بپاخاسته, به خصوص به زنان قهرمانی که رایت شرافت و مظلومیت معلمان علیه جور و ستم و سرکوب آخوندی را به دوش می کشند, درود فرستاد».

در این اطلاعیه آمده است:

ظهر سه شنبه هزاران تن از معلمان تهران و شهرهای سراسر کشور از جمله مشهد, تبریز, ارومیه, قوچان, سیرجان, رفسنجان, اهواز و گرگان در خیابان های اطراف مجلس آخوندی اجتماع کرده و شعارهای ضدحکومتی سردادند.

این تجمع اعتراضی در حالی صورت گرفت که بدنبال تظاهرات بزرگ کارگران در یازدهم اردیبهشت ماه و تظاهرات چند روزه دانشجویان دانشگاه صنعتی پلی تکنیک(امیر کبیر), نیروهای سرکوبگر, اعم از وزارت اطلاعات, نیروی انتظامی, سپاه پاسداران و بسیج ضد مردمی تمام تدابیر ضروری را برای ممانعت از برگزاری آن بعمل آورده بودند. در جریان این تجمع حداقل 50تن از معلمان معترض دستگیر شدند.

طبق برنامه اعلام شده, قرار بود تجمع معلمان ساعت 1300 روز سه شنبه در مقابل مجلس تشکیل شود. از ساعت 6 صبح, هزاران تن از مزدوران نیروی انتظامی, عناصر اطلاعاتی, مإموران لباس شخصی و چماق بدستان بسیج در ماشینهای پِراید و وَن دورتادور مجلس را احاطه کرده, متروی بهارستان را بسته و یک حکومت نظامی اعلام نشده در مقابل مجلس برقرار کردند. 50 اتوبوس, تعداد زیادی مینی بوس و از جمله 20 دستگاه اِلِگانْس در مقابل مجلس مستقر شدند تا دستگیرشدگان را منتقل کنند.

علیرغم این تدابیر, تجمع معلمان از ساعت 1230 به طور پراکنده در حلقه ای دورتر از مجلس شروع به شکل گیری کرد و هزاران تن در تقاطع خیابان های مجاهدین و ایران و خیابان های مدرس و بهارستان تجمع کردند. مإموران سرکوبگر وحشیانه به تجمع معلمان حمله ور شدند و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند. معلمان تظاهر کننده که تعدادشان بسیار زیاد بود, دست به مقاومت زده و با سردادن شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد», خواهان آزادی همکاران خود شده. و همچنین خواستار بهبود وضعیت معیشتی, اجرای نظام هماهنگ حقوق و لغو احکام انفصال از خدمت همکارانشان به دلیل فعالیتهای اعتراضی شدند.

نیروهای سرکوبگر با خانم های معلم رفتار وحشیانه تری داشتند و در حالی که بسیاری از آنان روی زمین افتاده بودند زیر ضربات باطوم و لگدهای نیروی انتظامی و پلیس ضدشورش قرار داشتند.

در این گردهمایی شماری از رانندگان شرکت اتوبوسرانی واحد, دانشجویان, دانش آموزان و کارگران در همبستگی با معلمان شرکت کرده بودند.

در ادامه اطلاعیه سازمان مجاهدین آمده است:

در شهرهای مختلف رژیم با به کارگیری انواع تهدیدات, سعی کرد مانع از حرکت معلمان به سوی تهران شود. در مشهد, شماری از معلمان را شبانه احضار و یا بازداشت کردند. در آذربایجان غربی, تمامی اعضای کانون صنفی معلمان توسط دادگاه احضار و به آنها ابلاغ شد که این کانون حق هیچگونه فعالیتی ندارد و غیرقانونی است. در قوچان اداره اطلاعات به تک تک مدارس مراجعه کرده و اسامی معلمینی که غیبت دارند را ثبت نمود. در اهواز برای 50 تن از فرهنگیان پرونده سازی کرده و آنها را متهم به تحریک اذهان عمومی, نشست های غیرقانونی و تهدید امنیت ملی نمودند.

روز گذشته همزمان در بندرعباس نیز صدها تن از معلمان در پارک دباغیان این شهر گرد آمدند. در درگیریهایی که در این تجمع به وقوع پیوست چهار تن از معلمان, از جمله دو معلم زن دستگیر شدند.

سازمان مجاهدین خلق ایران به عزم و اراده معلمان بپاخاسته, به خصوص به زنان قهرمانی که رایت شرافت و مظلومیت معلمان علیه جور و ستم و سرکوب آخوندی را به دوش می کشند, درود می فرستد و آنها را به استمرار اعتراضات و اصرار بر خواسته های برحق خود فرا می خواند و از همه اقشار مردم آگاه و آزادیخواه میخواهد که به حمایت آنان برخیزند. این رژیم ضدبشری در فاز اضمحلال و سرنگونی, پوسیده تر و فرتوت تر از آن است که بتواند مانع تحقق اراده یک خلق به پاخاسته گردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93f80de2-4d2f-4004-b154-c028924195d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات